خوشبو کننده خودرومقالات عمومی

معرفی چند راهکار جهت خوشبو کردن خودرو

خوشبو کردن خودرو یکی از دغدغه‌های مهم تمام صاحبان خودرو است. اکثر ما معمولاً مدت زمان زیادی را در خودرو هستیم. به طور میانگین در طول روز ما 34 دقیقه را در خودرو به سر می‌بریم که مدت زمان زیادی به حساب می‌آید و اگر خودرو بوی نامطبوعی بدهد، این زمان می‌تواند بیشتر از این هم به نظر برسد.

وقتی زمان زیادی را در خودرو سپری می‌کنید و از بوی بد خودروی خود ناراضی هستید، احتمالاً بخواهید از یک خوشبو کننده خودرو برای برطرف کردن این مشکل استفاده کنید.

اما متاسفانه بیشتر خوشبوکننده‌های تجاری خودرو رایحه‌ای غیر قابل تحمل و با ماندگاری کم دارند و عموماً فضای درون خودروی شما را با مواد شیمیایی که دارند دچار خطر آلودگی هوا می‌کنند.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

اما چرا پولی که صرف تهیه این محصولات برای خوشبو کردن خودرو می‌شود را ذخیره و به جای آن از خوشبوکننده های خانگی و یا خوشبو کننده های سالم استفاده نمی‌کنید؟

چگونه یک خوشبوکننده خودرو طبیعی درست کنیم؟

تا زمانی که به دنبال ارزان‌ترین خوشبوکننده های خودرو در فروشگاه‌ها هستیم، بایستی با خطرات ناشی از استفاده از این خوشبوکننده های عمدتاً نامرغوب که باعث آلودگی محیط خودرو ما می‌شود مواجه شویم.

به جای این کار می‌توان برای ساخت یک خوشو کننده طبیعی وقت گذاشت که نه تنها خطری برای سلامتی شما ندارد بلکه باعث تازگی و خوشبویی خودروی شما می‌شود. علاوه بر این شما می‌توانید رایحه‌هایی که به آن‌ها علاقه دارید را درست کنید و از بابت سلامتی آن خاطرتان جمع باشد.

در ادامه و تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با راهکارهای خوشبو کردن خودرو با استفاده از مواد طبیعی آشنا شوید.

  • استفاده از گلبرگ خشک گیاهان

با ترکیب گلبرگ‌های گل‌های مختلف و یا استفاده از یک نوع گلبرگ مانند گل رز و ریختن آن‌ها در یک کیسه و جاگذاری در خودرو از بوی بد خودرو خود جلوگیری کنید. اگر نیاز به عطر و رایحه‌ی بیشتری از این ترکیب دارید می‌توانید این کیسه‌ها را از آینه راننده آویزان کنید.

  • استفاده از نمد و ترکیب روغن‌های گیاهی با آن

نکته‌ی جالبی که در مورد استفاده از این نوع خوشبوکننده های طبیعی هست، این است که شما می‌توانید این نمدها را در هر سایز و شکلی که می‌خواهید درآورید و از آن‌ها استفاده کنید.

بهتر از از نمدهای پشمی استفاده کنید زیرا قابلیت جذب بیشتری دارد. پس از برش نمد مقداری روغن معطر که باب سلیقه‌تان است به آن بزنید و با استفاده از یک نخ آن را از آینه خودرو آویزان کنید.

  • استفاده از خوشبوکننده های گیاهی خودرو

داروهای گیاهی یکی از بهترین خوشوکننده های طبیعی را ایجاد می‌کنند که باعث طراوت و خوشبویی خودرو شما می‌شود.

برای استفاده از این روش مقداری برگ گیاه دارویی که به رایحه آن علاقه دارید را تهیه و با فشار دادن و خرد کردن برگ‌های آن و جاگذاری در بین نمد می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و از رایحه طبیعی و لذت بخش آن برای خوشبو کردن خودرو خود استفاده کنید.

  • استفاده از اسپری های خوشبو کننده خانگی

اگر نیاز به خوشبوکننده ای دارید که هر موقع به آن نیاز داشتید در دسترس باشد و بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید، اسپری های خوشبو کننده این کار را برای شما انجام می‌دهند.

این خوشبوکننده ها شامل سه نوع ماده طبیعی هستند. جوش شیرین، آب مقطر و روغن معطر گیاهی. بخش اصلی این نوع خوشبو کننده را جوش شیرین تشکیل می‌دهد که زمانی که با آب ترکیب شود قدرت موثری در جذب بوهای نامطبوع دارد.

برای تهیه و استفاده از این محصول، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با مقداری آب مقطر ترکیب کنید. سپس به مقدار ده قطره از روغن معطری که علاقه دارید به آن اضافه کنید تا مایعی رقیق به دست آید. سپس با اسپری کردن این محلول درون خودرو از شر بوی بد خلاص خواهید شد.

  • استفاده از ژل خوشبو کننده خودرو خانگی

اگر علاقه‌مند به ژل خوشبو کننده خودرو هستید می‌توانید در فروشگاه‌ها آن‌ها را تهیه کنید. اما اگر نمی‌خواهید از مواد شیمیایی استفاده کنید می‌توانید در خانه این ژل‌ها را به صورت طبیعی درست کنید. تهیه‌ی این ژل‌ها تنها 5 الی 6 دقیقه از زمان‌تان را خواهد گرفت.

:: پیشنهاد ما جهت مطالعه: (روش‌های خوشبو کردن ماشین)

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با استفاده از این روش‌ها بتوانید از شر بوی بد خودروتان راحت شوید و محیط خودرو خود را همیشه تمیز و خوشبو نگه دارید.

قطعاً تمیز بودن خودرو، هم به تمرکز شما در حین رانندگی کمک می‌‌کند، هم سبب لذت بیشتر شما حداقل در مدت زمانی که در خودرو هستید، می‌شو‌د.

نتیجه گیری:

اگر خودرو شما بوی نامطبوعی دارد روش‌های خانگی معرفی شده در این مقاله، جایگزین بسیار مناسبی برای خوشبوکننده های شیمیایی هستند.

البته قابل ذکر است در کنار این روش‌های طبیعی می‌توان از خوشبو کننده ‌های خودرو نیز استفاده کرد؛ و این وابسته به انتخاب شما است.

قطعاً خوشبو کننده های خودرو با مواد مرغوب وجود دارند که به سلامتی انسان آسیب نرساند.

لذا اگر قصد استفاده از این روش‌های ساده را دارید حتماً هنگام خرید خوشبو کننده خودرو در انتخاب محصول دقت نمایید تا با خطرات یک خوشبو کننده صرفاً تبلیغاتی و مضر برای سلامتی خودتان مواجه نشوید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا