خوشبو کننده خودرومقالات عمومی

روشهای خوشبو کردن ماشین

چگونه ماشین را خوشبو کنیم

اگر ماشین دارید، بخشی از زندگی شما در ماشین می‌گذرد. بنابراین هر چقدر در زندگی به پاکیزگی و بوی خوش اهمیت بدهید به همان اندازه برای‌تان مهم است که ماشین‌تان تمیز و خوشبو باشد. اولین راه خوشبو نگه‌ داشتن ماشین، تمیز نگه‌داشتن آن است. تخلیۀ به‌موقع زباله‌ها، شست‌وشوی منظم بخش‌های پارچه‌ای و پلاستیکی ماشین و… به خوشبو ماندن ماشین شما کمک می‌کنند.

اما دلایل مختلفی وجود دارد که ممکن است در لحظه یا در درازمدت ماشین شما بوی بد بگیرد. مثل کثیف‌کاری بچه‌ها، یا ریختن مواد غذایی و نوشیدنی‌ها روی صندلی‌ها یا بخش‌های دیگر ماشین، بوی بنزین یا بوهای بدی که از بیرون به داخل ماشین می‌آیند. همچنین سیگار کشیدن در ماشین باعث می‌شود که دود سیگار به سطوح ماشین رسوخ کند. بعد از مدتی بوی سیگار در ماشین می‌ماند و آن را بدبو می‌کند.

در این مطلب برای رفع این بوهای بد پیشنهادهایی داریم.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

استفاده از شوینده‌های خوشبو

برای پاک‌کردن انواع سطوح ماشین، مواد مختلفی وجود دارند، شوینده‌هایی که به شکل اسپری، داشبورد، شیشه‌ها و صندلی‌ها را تمیز می‌کنند. استفاده از این شوینده‌ها به صورت منظم، با عطرهای متفاوتی که دارند، ماشین را خوشبو نگه می‌دارد.

استفاده از بسته‌های گیاهان معطر

گیاهان مختلف و متنوعی در طبیعت و در فروشگاه‌های عطاری وجود دارند که استفاده از آن‌ها برای خوشبو کردن محیط بسیار رایج است. گیاهان معطری مثل برگ خشک گل‌هایی مثل گل محمدی و گل یاس عطر بسیار دلپذیری دارند. می‌توانید این گیاهان خوشبو را به صورت بسته‌های کوچک و خلاقانه در تور یا پارچه در ماشین بگذارید.

استفاده از گیرۀ لباس خوشبو کننده

یک روش خلاقانه و ساده برای خوشبو کردن ماشین ساختن خوشبو کننده با یک گیرۀ لباس است. روی یک گیرۀ رخت‌آویز کوچک چند تکه پنبۀ رنگی بچسبانید. به پنبه‌های رنگی اسانس‌ها و عطرهای موردعلاقه‌تان را بزنید. گیره را به دهانۀ تهویۀ هوا یا کولر و بخاری ماشین بزنید. هر بار که ماشین روشن بشود عطر خوش در ماشین پخش می‌شود.

استفاده از شمع‌ها و موم‌های خوشبو

شمع‌های معطری در بازار وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را در بخش‌های مختلف ماشین بگذارید. موم‌‎های رنگی و خوشبو را در ظرف‌هایی که سوراخ داشته باشند در زیر صندلی یا داخل داشبورد بگذارید. شمع‌های تزئینی تهیه کنید که امکان چسباندن آن‌ها به بخش‌های مختلف ماشین مثل داشبورد و شیشه وجود دارد. اگر وقت و حوصله داشته باشید خودتان می‌توانید برچسب‌های مخصوص را تهیه کنید و به شمع‌ها و موم‌ها وصل کنید و از آن‌ها در ماشین استفاده کنید. همچنین می‌توانید از این مواد خوشبو، آویز درست کنید و از آینۀ ماشین آویزان کنید.

:: پیشنهاد ما جهت مطالعه: (مزیت استفاده از خوشبو کننده خودرو)

استفاده از جوش‌ شیرین

در یک ظرف کمی جوش‌ شیرین بگذارید. آن را یک شب در ماشین بگذارید و روز بعد بردارید. جوش‌ شیرین بوی بد ماشین را از بین می‌برد. همچنین می‌توانید محلول جوش‌شیرین و آب را به سطوح ماشین اسپری کنید و بعد از خشک‌ شدن، پودر را از روی سطوح پاک کنید. جوش‌ شیرین اثر پاک‌کنندگی قوی دارد و بوهای بد را از بین می‌برد.

استفاده از قهوه

اگر بوی قهوه را دوست داشته باشید، خوشبوکننده‌ای قوی است. مقداری قهوه را در بسته‌بندی‌های فانتزی و متنوع در جاهای مختلف ماشین بگذارید. بوی قهوه به شدت فراگیر است و بوهای بد را از بین می‌برد همچنین حس گرما و آرامش به محیط ماشین می‌دهد.

استفاده از عطر و ادکلن

از عطرها و ادکلن‌هایی که به صورت روزمره استفاده می‌کنید، می‌توانید برای خوشبو کردن ماشین استفاده کنید. در این زمینه باید توجعه داشته باشید که عطر را به صورت مستقیم به بخش‌های مختلف ماشین نزنید و فقط آن را در فضای ماشین اسپری کنید.

استفاده از اسپری‌ های خوشبو کننده‌

انواع اسپری‌ های خوشبو کننده با ترکیبات متفاوت و عطرهای متنوع در بازار موجود است. از خوشبوکننده‌هایی استفاده کنید که خاصیت ضدعفونی‌کننده هم داشته باشند. شرکت عطرینه برای خوشبو کردن ماشین محصولاتی با عطرهای متنوع تولید کرده است. خوشبو کننده ماشین عطرینه به خوبی بوهای بد ناشی از ماندن زباله یا سیگار یا بنزین را در ماشین از بین می‌برد. با محصولات عطرینه سطح بالایی از کیفیت را در استفاده از خوشبو کننده‌ ها تجربه می‌کنید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا