خوشبو کننده هوامقالات عمومی

آشنایی با انواع خوشبو کننده خانگی

استشمام بوی خوش، حس طراوت و شادابی را در انسان بوجود می‌آورد. بنابراین بهتر است به همان اندازه که به آراستگی ظاهری خود اهمیت می‌دهید، به داشتن محیطی خوشبو و مطبوع نیز اهمیت دهید. برای این منظور شما می‌توانید انواع خوشبو کننده خانگی را خودتان درست کنید و از استشمام بویی دل‌انگیز و خوشبو، لذت ببرید.

خوشبو کننده خانگی لیمو و نعنا

این خوشبو کننده خانگی، بویی بسیار عالی و ماندگار دارد و یکی از بهترین خوشبو کننده های هوا می‌باشد. این خوشبو کننده، هوای خانه را همیشه تازه نگه می‌دارد و یکی از بهترین خوشبو کننده های خانه برای مهمانی‌ها می‌باشد. البته ساخت این خوشبو کننده به کمی زمان نیاز دارد و باید کمی صبر و حوصله داشته باشید.

برای ساخت این خوشبو کننده، ابتدا یک سوم یک قابلمه کوچک را از آب پر کنید.
سپس یک لیمو را ورق ورق کرده و داخل قابلمه بریزید.
به ترکیب فوق، باید چند قاشق نعنا و آویشن تازه را اضافه کنید.
یک قاشق چای‌خوری وانیل را نیز به این ترکیب اضافه کنید.
حال این ترکیب را بر روی شعله‌ای با حرارت کم قرار دهید و بگذارید تا به جوش آید. تا زمانی که عطر دلخواه شما به وجود آمد، بگذارید که قابلمه روی شعله بماند و در صورتی که آب قابلمه تمام شد، به آن آب اضافه کنید.
بعد از اینکه شعله گاز را خاموش کردید، باید مواد را از صافی رد کنید و محتویات آن را داخل یک بطری بریزید.
شما می‌توانید به جای ترکیب فوق، از ترکیبات دیگری نیز استفاده کنید که باعث بوجود آمدن ترکیبی با بوی خوش و فوق‌العاده خواهد شد. ترکیباتی مثل موارد زیر:

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

لیمو، وانیل و رزماری
پرتقال و میخک
برگ درخت کاج و درخت جوز
زنجبیل، پرتقال و عصاره بادام

خوشبو کننده خانگی مرکبات

ترکیب مرکبات با هم، می‌تواند یکی از خوشبوترین انواع خوشبو کننده خانگی را بوجود آورد که بوی آن باعث ایجاد احساس سرزندگی و شادابی در افراد می‌شود. عطر خوش پرتقال، دارای خاصیت ضد قارچی است و از سوی دیگر عطر لیمو دارای خاصیت ضد ویروسی بوده و باعث ایجاد آرامش و افزایش هوشیاری می‌شود. زنجبیل نیز از افسردگی جلوگیری کرده و باعث تحریک ذهن می‌شود. برای ساخت این اسپری خوشبو کننده، باید ۲۵ قطره اسانس لیمو، پرتقال و زنجبیل را با ۲ قاشق سوپ‌خوری الکل و آب مقطر مخلوط کرده و آن را در یک شیشه اسپری بریزید و استفاده کنید. این ترکیب بویی فوق العاده عالی و بی‌نظیر دارد.

خوشبو کننده خانگی با رایحه گل

خوشبو کننده های خانگی با رایحه گل، از پرطرفدارترین انواع خوشبو کننده خانگی می‌باشند که طرفداران ویژه‌ای دارد. خوشبو کننده هایی که حاوی گل هستند، برای آرامش اعصاب بسیار مناسب هستند. مثلا اسطوخودوس دارای خاصیت کاهش استرس و ناراحتی بوده و همچنین باعث خوب شدن زخم‌ها نیز می‌شود. گل شمعدانی نیز دارای خاصیت سم زدایی، پاک‌کنندگی و ضد قارچ می‌باشد. درخت این گل نیز برای تمدد اعصاب و کاهش ترس و استرس عالی است. برای ساخت این خوشبو کننده خانگی، باید به میزان ۲۵ قطره اسطوخودوس و اسانس شمعدانی را با ۵ قطره ایلنگ، ۲ قاشق سوپ‌خوری الکل و آب مقطر مخلوط کرده و آن را داخل یک شیشه اسپری بریزید و استفاده کنید.

خوشبو کننده هوا با رایحه چوب

خوشبوکننده های هوا با پایه چوب یکی از بهترین انواع خوشبو کننده خانگی می باشند. این خوشبو کننده ها حس و حال خوبی را به افراد و فضا می‌دهد. تخم اردج به رفع بی حسی کمک می‌کند و زربین یا سرو نیز به رفع غم و اندوه کمک می‌کند. برای ساخت این خوشبو کننده خانگی، باید به میزان ۱۵ قطره تخم اردج و زرین را با ۲۰ قطره اسانس چوب سدر و ۲ قاشق غذاخوری الکل و آب مقطر مخلوط کرده و آن را در یک شیشه اسپری ریخته و استفاده کنید.

خوشبو کننده های هوا با عطر زمینی

عطرهای با پایه زمینی یکی از خوشبوترین انواع خوشبو کننده هوا می‌باشند. در این عطر خانگی، نعناع هندی یکی از پایه‌های اصلی این عطر می‌باشد که بویی فوق العاده عالی دارد. نعناع هندی دارای خاصیت ضد قارچی و آنتی باکتریال می‌باشد و هوا را نیز تصفیه می‌کند. گریپ فروت نیز خاصیت پاکسازی هوا را دارد و هوا را خیلی مطبوع می‌نماید. مریم گلی نیز باعث از بین رفتن حس افسردگی می‌شود.

برای ساخت این خوشبو کننده خانگی عالی و درجه یک باید به مقدار ۸ قطره اسانس نعناع هندی، ۳۰ قطره گریپ فروت، ۱۵ قطره مریم گلی، ۲ قاشق غذاخوری الکل و آب مقطر را با هم مخلوط کرده و در یک شیشه مخصوص اسپری بریزید و در خانه اسپری کنید.

خوشبو کننده هوای لیمو و رزماری

ترکیب بوی لیمو و رزماری، ترکیبی فراموش نشدنی و بسیار عالی است که بوی آن هر کسی را مدهوش می‌کند. این خوشبو کننده خانگی باعث می‌شود تا هوای خانه مطبوع و بهاری شود و حس و حال خانه نیز عوض شود. برای ساخت این خوشبو کننده هوا، باید یک لیموی ورق ورق شده را با چند شاخه رزماری و نصف قاشق چای‌خوری وانیل را داخل یک قابلمه که دو سوم آن با آب پر شده است، بریزید و بگذارید که این مخلوط روی شعله بسیار کم بگذارید تا حسابی با هم مخلوط شده و غلیظ شود. سپس این مخلوط را صاف کرده و درون یک شیشه بریزید و اسپری کنید. اما این مخلوط را می‌توانید تنها ۲ روز استفاده کنید و پس از آن، باید مجددا این مخلوط را درست کرده و استفاده کنید.

خوشبو کننده قهوه هوا

قهوه یکی از انواع خوشبو کننده خانگی است که بسیار خوش عطر می‌باشد و افراد بسیاری بوی آن را دوست دارند. مولکول‌های قهوه به سرعت می‌توانند جای بوی بد را در خانه بگیرند و این بوهای بد را از بین می‌برند. بوی قهوه مخصوصا برای از بین بردن بوی پخت و پز در خانه بسیار مناسب است. برای تهیه این خوشبو کننده خانگی، باید از پودر دانه‌های قهوه استفاده کنید که به سادگی در همه جا در دسترس است و شما می‌توانید آن را تهیه کنید. برای این منظور، شما باید پودر قهوه را درون ظرفی در باز بریزید تا بوی دانه‌های قهوه در همه جای فضا پخش شود و فضا معطر و خوشبو شود.

خوشبو کننده پوست پرتقال

پرتقال یکی از خوشبوترین مرکباتی است که بوی آن در فضا پخش می‌شود و حس و حالی خوش را در فضا به وجود می‌آورد. بنابراین، بهتر است از پوست پرتقال برای معطر کردن فضای خانه خود استفاده کنید. پوست پرتقال یکی از موادی است که به سادگی در همه خانه‌ها در دسترس است و شما می‌توانید از آن استفاده کنید. برای تهیه این خوشبو کننده هوا، باید پوست پرتقال را درون ظرف آب در حال جوشیدن بریزید تا بوی پوست پرتقال در فضای خانه پخش شود. البته می‌توانید در کنار پوست پرتقال، از دارچین نیز در این ترکیب استفاده کنید که بو را خوشایندتر می‌نماید. این بو، فضا را مطبوع و تر و تازه می‌کند و همه افراد از این بو لذت خواهند برد.

قرص خوشبو کننده هوا

قرص‌های خوشبو کننده امروزه یکی از پرطرفدارترین انواع خوشبو کننده های خانگی می‌باشند و در بسیاری از مغازه‌ها این قرص‌ها در انواع رایحه‌ها وجود دارد. اما این قرص‌ها حاوی ترکیبات شیمیایی هستند و  برای سلامتی مضر هستند. بنابراین بهتر است از قرص‌هایی با ترکیبات طبیعی استفاده کنید. شما خودتان می‌توانید از این قرص‌های خوشبو کننده در خانه درست کنید و از بوی آن لذت ببرید. برای تهیه این قرص‌های خوشبو کننده باید به میزان مورد نیاز هر اسانسی که دوست دارید را با میزان ۲ فنجان جوش شیرین و ۱ تا ۲  فنجان آب مقطر مخلوط کنید و برای شکل دادن آن از قالب‌های سیلیکونی استفاده کنید. برای ساخت این قرص خوشبو کننده باید ۳ یا ۴ قطره از اسانس مورد علاقه خود را با ۱ تا ۲ فنجان آب مخلوط کرده و سپس این مخلوط را به جوش شیرین اضافه کرده و مخلوط را آنقدر بهم بزنید تا غلظت آن به اندازه کافی سفت شود.

اسپری آرام‌بخش هوا

فضاهایی که آرام‌بخش هستند، برای همه خوشایند و عالی است. بنابراین اگر شما بتوانید از یک خوشبو کننده خانگی که آرام بخش است، برای خوشبو کردن فضا استفاده کنید، می‌توانید محیطی خوشبو و آرام را فراهم کنید که در طول روز به شما حس خوبی می‌دهد. ترکیب درخت کاج، گریپ فروت و توت فرنگی، ترکیبی بسیار عالی و آرام بخش است که خواص بسیاری دارد و برای آرامش ذهن و کاهش خستگی و اضطراب بسیار عالی است. برای ساخت این خوشبو کننده خانگی باید به میزان ۱۵ قطره اسانس روغن درخت کاج، روغن توت فرنگی و روغن گریپ فروت را با ۲ پیمانه اتانول مخلوط کرده و در یک ظرف اسپری بریزید تا آماده استفاده شود. در این خوشبو کننده همانگونه که دیدید به جای استفاده از آب ، از اتانول استفاده شده است که این کار سبب شده است تا سرعت تبخیر این خوشبو کننده بیشتر شده و شما به راحتی بتوانید آن را بر روی ملافه و دیگر قسمت‌های خانه اسپری کنید، بدون اینکه جای آن خیس شود. این خوشبو کننده ماندگاری بالایی نیز دارد و تا ساعت‌ها فضای خانه را پر می‌کند.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا