خوشبو کننده هوامقالات عمومی

بهترین خوشبو کننده دستشویی چیست؟

بوهای مختلفی در خانه می‌پیچد. بوی خوش غذا از آشپزخانه. بوی مادۀ شوینده از لباس‌های تازه ‌شسته‌ شده. بوی ادکلن اعضای خانواده که از اتاق‌های‌شان خارج می‌شوند و بیرون می‌روند. و البته بوهای نامطبوعی که ممکن است بسیار آزاردهنده باشند. همۀ بوهایی که در خانه در جریان هستند، به بخشی از هویت خانه تبدیل می‌شوند. وقتی وارد خانه می‌شویم یا مهمانی را دعوت می‌کنیم، هر بوی نامطبوعی آزاردهنده است.

یکی از این بوهای آزاردهنده که معمولاً در هر خانه‌ای ممکن است بپیچد، بوی بد سرویس بهداشتی است. این بخش از خانه در قدیم در حیاط ساخته می‌شد. یا از بخش نشیمن، اتاق خواب و آشپزخانه‌ها جدا بود. حتی قبل از رشد روزافزون آپارتمان‌ها، معمولاً سرویس‌های بهداشتی خانه‌ها یک ورودی دیگر داشت که فاصلۀ نشیمن و دستشویی را بیشتر می‌کرد. بنابراین هیچ وقت بوی بد آن در خانه نمی‌پیچید. اما در خانه‌های کوچک امروزی، این بخش از خانه کاملاً به بخش‌های دیگر باز می‌شود و کمترین بویی ازآن در همه جای خانه می‌پیچد.

در این نوشته می‌خواهیم از راه‌های خوشبوکردن دستشویی و به طور کلی سرویس بهداشتی بگوییم. با به کار بردن این روش‌ها بوی بد دستشویی را برای همیشه از بین می‌برید. می‌توانید از میان این روش‌ها بهترین و مناسب‌ترین روش را متناسب با امکانات و فضای خود انتخاب کنید.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

بررسی لوله‌کشی، تجهیزات و سطوح دستشویی

بعضی اوقات گرفتگی‌ها یا جمع‌شدن آب آلوده یا فاضلاب در بخشی از دستشویی، بوی بد به وجود می‌آورد. بررسی کنید که آیا بوی بد از جای مشخصی می‌آید یا نه. ممکن است در جایی از تجهیزات شیر آب و لوله‌کشی آب آلوده یا آشغال جمع شده باشد. گاهی ممکن است نیاز باشد بخشی از تجهیزات را تعویض کنید.

همچنین خرابی‌های مصالح به‌کاررفته در دستشویی هم ممکن است باعث جمع‌شدن آلودگی و ایجاد بوی بد شوند. مشکلات احتمالی سطوح مثل ساییدگی‌ها و شکستگی سرامیک‌ها و کاشی‌ها را تعمیر کنید.

شست‌وشوی منظم

تمیزنگه‌داشتن دستشویی با استفاده از مواد شویندۀ مخصوص اولین و مهم‌ترین راه از بین بردن بوی بد است. شست‌وشوی مداوم باعث می‌شود آلودگی از گوشه و کنار فضای دستشویی پاک شود. اگر آلودگی‌ها به مدت طولانی در سطوح دستشویی بمانند، بوی بد ایجاد می‌شود. همچنین دریچه‌های موجود در دستشویی یا کفشورها و دهانۀ چاه تخلیۀ آب را مرتب تمیز کنید. با این کار انتقال آلودگی به محیط را تا حد زیادی کنترل می‌کنید.

دستگاه تهویه

اگر دستشویی شما دستگاه تهویه ندارد حتماً در آن یک تهویۀ متناسب با حجم فضا نصب کنید. اگر دستشویی تهویۀ مناسب نداشته باشد هوای مانده در آن بوی بد ایجاد می‌کند. اگر امکان نصب تهویه وجود ندارد راهی برای خروج هوای دستشویی ایجاد کنید. در غیر این صورت در زمان‌هایی که در خانه نیستید پنجره‌های خانه و در دستشویی را باز بگذارید تا بوی بد از دستشویی و خانه خارج شود. به طور کلی جابه‌جایی هوا به هر نحوی آلودگی‌ها و بوی بد را از بین می‌برد.

دستگاه تصفیۀ هوا

اگر امکان نصب هواکش را نداشتید یا دریچه‌ای برای ورود هوای تازه وجود نداشت از دستگاه تصفیۀ هوا استفاده کنید.

دستگاه بخور با مواد طبیعی

دستگاه بخوری که درآن گیاهان معطری مانند اسطوخودوس بریزید، در ایجاد هوای مطبوع و از بین بردن بوی بد بسیار مؤثر است.

محصولات فانتزی معطر

شمع‌های معطر، گیاهان و گل‌های خشک بسته‌بندی‌شدۀ مخصوص دستشویی، دستمال‌های معطر، انواع بوگیرهای مختلف با عطرهای متنوع و انواع عود؛ همۀ این‌ها محصولاتی هستند که برای ایجاد بوی خوش در فضاهای مختلف از جمله دستشویی تولید می‌شوند. این محصولات در شکل‌ها و رنگ‌های متنوع متناسب با سلیقه‌های مختلف در بازار موجود هستند.

مواد ساده و طبیعی

یک ظرف سرکه در جایی از دستشویی، بوهای بد را به خود جذب می‌کند. اسپری محلول آب و سرکه و آبلیمو هم روش خوبی برای از بین بردن بوهای بد سطوح دستشویی است. ترکیب جوش‌ شیرین و آبلیمو هم چنین اثری دارد. می‌توانید آن را به صورت خمیر نرمی دربیارورید و در جاهای مختلف دستشویی قرار دهید. بعد از مدتی روی همان بخش‌ها سرکه اسپری کنید. بعد با آب و مواد شوینده دستشویی را شست‌وشو دهید.

همچنین می‌توانید عطر و اساس دلخواهتان را در کمی الکل بریزید و در فضا اسپری کنید. این ترکیب هم بوی بد را از بین می‌برد. گذاشتن چند تکه لیمو و تعویض آن بعد از چند روز، هوای دستشویی را تمیز و معطر می‌کند.

:: پیشنهاد ما جهت مطالعه: (بهترین راهکارها برای خوشبو کردن منزل)

خوشبوکننده‌های دستشویی

اما یکی از ساده‌ترین راه‌های از بین بردن بوی بد دستشویی استفاده از محصولات خوشبو کننده است. این محصولات با تنوع بسیار برای سلیقه‌های متفاوت طراحی شده‌اند. این محصولات در چند مدل تولید می‌شوند که در ادامه دربارۀ آن‌ها می‌خوانید.

سه نوع خوشبوکنندۀ هوای دستشویی در بازار وجود دارد:

  1. خوشبوکننده‌های جامد که به صورت ژل یا مواد خوشبوکننده در بسته‌های مختلف ارائه می‌شوند.

  2. اسپری‌های ساده که مانند اسپری‌‌های عطر و ادکلن عمل می‌کنند و باید آن‌ها رادر فضا اسپری کرد.

  3. خوشبوکننده‌های گازی که با دستگاه اتوماتیک، هوای معطر را در فضای دستشویی پخش می‌کنند.

 

این روزها دستۀ سوم خوشبوکننده‌ها طرفدار بیشتری دارند. اتوماتیک بودن کارکرد این خوشبوکننده‌ها نقش چشمگیری در استقبال از آن‌ها دارد. چون این خوشبوکننده‌ها به صورت اتوماتیک در زمان‌های مشخصی عطر و بوی خوش را به داخل فضا اسپری می‌کنند.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که صرف همراهی دستگاه اتوماتیک با اسپری نشان‌دهندۀ کیفیت آن نیست. دستگاه اتوماتیک ممکن است کار شما را راحت‌تر کند اما موضوع مهم کیفیت محلولی است که اسپری می‌شود.

در این بخش به چند نکته دربارۀ اسپری‌های خوشبوکننده اشاره می‌کنیم که در انتخاب به شما کمک کند.

  1. ترکیب محلول در این اسپری‌ها باید از موادی باشد که برای محیط زیست و تنفس مشکل ایجاد نکند. بسیاری از محصولات موجود در بازار برای سلامتی مضر هستند.

  2. بسیاری از خوشبوکننده‌ها به جز ایجاد بوی خوش موقتی، فایدۀ دیگری ندارند. ترکیب بوی بد محیط با این عطرها معمولاٌ هوا را بدتر می‌کند.

  3. ترکیب مواد خوشبوکننده‌ای سالم است که از میزان گاز کمتری در آن استفاده شده باشد. درواقع خوشبوکننده‌هایی که مادۀ اصلی آن‌ها آب است، محصولات سالم‌تری هستند.

  4. درست است که هر محصولی با منشاء گیاهی سالم‌تر به نظر می‌رسد؛ اما هیچ محصول خوشبوکننده‌ای صدردرصد گیاهی نیست. در واقع در این محصولات از مواد مصنوعی با رایحه‌های طبیعی استفاده می‌شود. مهم این است که این مواد مجاز باشند و برای سلامت انسان و محیط زیست مضر نباشند.

عطرینه چه تفاوتی ایجاد کرده است؟

در پایان می‌خواهیم از مجموعۀ محصولات عطرینه بگوییم. محصولات خوشبوکنندۀ عطرینه صرفاً یک خوشبو کننده هوا نیستند. این محصولات ترکیبی از مواد سالم و استانداری هستند که برای پاکسازی هوا طراحی شده‌اند. عطرینه با محصولاتی که در آن‌ها از مواد ضدعفونی‌کننده استفاده شده است، چیزی بیشتر از یک خوشبوکننده ارائه کرده است.

در واقع محصولات خوشبو کننده دستشویی عطرینه، محلول‌ چندمنظوره محسوب می‌شوند. در محصولات خوشبوکنندۀ دستشویی عطرینه از گازهای مضر استفاده نشده است. مادۀ اصلی ترکیب خوشبوکنندۀ عطرینه، آب است. به همین دلیل این محصول هوایی تازه و باطراوت ایجاد می‌کند؛ برخلاف اکثر خوشبوکننده‌ها که از گاز تولید می‌شوند و مضرات بسیاری برای سلامتی دارند.

یکی از مشکلاتی که در دستشویی و حمام وجود دارد، آمیختن بوهای بد از خانه‌های همسایه در دایت هواکش است. ترکیب این بوها که از هواکش یا دریچه‌های دایت وارد می‌شوند با بوی بد دستشویی بسیار نامطبوع است. خوشبوکننده‌های عطرینه طوری طراحی و تولید شده‌اند که باعث می‌شوند بوها با هم مخلوط نشوند. این ویژگی از ماندگاری بوی بد و آمیختن بوهای مختلف با هم جلوگیری می‌کند.

علاوه بر این ماندگاری طولانی عطر این خوشبوکننده‌ها در فضا، همیشه فضای دستشویی را مطبوع نگه می‌دارد. با استفاده از محصولات عطرینه هوای مطبوع و آرامش را به خانه ببرید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا