خوشبو کننده هوامقالات عمومی

بررسی انواع خوشبو کننده های هوا

ممکن است فضایی که به آن وارد می‌شویم یا وسیله‌ای که از آن استفاده می‌کنیم بویی نداشته باشد. اما اگر بوی تازگی یا ماندگی یا هر بوی دیگری بدهد توجه ما را جلب می‌کند. در واقع بو نوعی اطلاع از وضعیت هر چیز است. بوی بد بدن که زمان حمام و شست‌وشو را نشان می‌دهد. بوی بد سطل آشغال که زمان بیرون‌ گذاشتن آن را نشان می‌دهد.

بوی بد ماشین که نشان می‌دهد در ماشین زبالۀ قدیمی وجود دارد یا آلودگی‌‎ای دارد که به آن رسیدگی نشده است. بوی بنزین در ماشین آزاردهنده است. کفش‌هایی که از پا درمی‌آوریم و بوی بدی دارند باعث خجالت ما می‌شوند.

گاهی فکر می‌کنیم حمام ‌رفتن کافی نیست و دوست داریم بوی خوشی داشته باشیم. ممکن است برای ورود به فضاهای مختلف از جمله محل کار و مهمانی و… به خوشبوکننده‌ای نیاز داشته باشیم که همراه ما باشد و همیشه ما را از بوی خوش لباس و بدنمان مطمئن کند.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

هر فضا و وسیله‌ای وقتی دیگر بوی تمیزی و تازگی ندهد به پاکیزگی یا بوی خوش نیاز دارد. می‌توان گفت بوی خوش و ایجاد کردن آن با وسایل مختلف از نیازهای روزمرۀ ماست. ایجاد بوی خوش در فضاها و در استفاده از ابزارهایی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم تأثیرات مثبت بسیاری در روحیه و کیفیت زندگی ما دارند.

برای تأمین این نیاز روزمره راه‌های مختلفی وجود دارد. در این نوشته می‌خواهیم کمی از بوها و دلیل به‌وجودآمدنشان و سپس از شیوه‌‎های از بین بردن بوی بد بگوییم.

بوی بد از کجا می‌آید؟

شاید بهتر باشد قبل از اینکه از روش‌های ایجاد بوی خوش بگوییم از دلایل بوی بد بیشتر بدانیم.

بوی بد در هر محیط یا وسیله‌ای به دلیلی به وجود می‌آید.

کمی به بوهای بد اطرافتان فکر کنید. چقدر از این بوهای بد را با رعایت بهداشت و پاکیزگی می‌توان از بین برد؟ برای از بین بردن چه بوهایی به خوشبوکننده یا عطری نیاز داریم که فضا را عوض کند.

در ادامه کمی از علت‌های ایجاد بوی بد در موقعیت‌های مختلف می‌گوییم:

بوی بد بدن

بدن انسان در اثر فعالیت عرق می‌کند. همچنین در مدت ‌زمان مشخصی لایه‌های چربی و آلودگی محیط یا لوازم بهداشتی و آرایشی منافذ پوست را می‌بندند. همۀ این‌ها باعث می‌شود بدن بوی بد بگیرد.

بوی بد محیط

عوامل مختلفی مانند راکد ماندن هوا، بوی غذایی که می‌پیچد و از مکان خارج نمی‌شود و… باعث بوی بد محیط می‌شوند.

همچنین خالی ‌نکردن به موقع سطل‌های آشغال، به‌ویژه زباله‌های تر، باعث بوی بد در محیط می‌شود. بوی سرویس بهداشتی‌ای که تهویه نداشته باشد هم باعث بوی بد می‌شود.

بوی ماشین

میزان تمیزی هوای هر خودرو متفاوت است؛ با توجه به ویژگی‌هایی مانند کهنه یا نو بودن و میزان تکنولوژی‌ تهویۀ هوا به کار رفته در آن. مثلاً خودروهای قدیمی که مواد به‌کاررفته در تودوزی آن‌ها کهنه شده است ممکن است بوی بدی بدهند. یا در هوای سرد ممکن است تهویۀ خودرو از کار بیفتد و جابه‌جانشدن هوا بوی بد ایجاد کند.

گاهی بوی سوختی که برای حرکت ماشین استفاده می‌شود در ماشین می‌ماند و بوی بد تولید می‌شود.

بوی بد لباس

ممکن است لباس‌هایی که برای مدت طولانی استفاده نکرده‌اید بوی بدی بگیرند. کفش‌ها در استفادۀ روزانه بو می‌گیرند؛ چون پا در مدت‌زمان طولانی در کفش می‌ماند و در جریان هوا قرار نمی‌گیرد. به همین دلیل بوی بد ایجاد می‌شود.

ما معمولاً در موقعیت‌های اینچنینی با بوهای بد روبه‌رو می‌شویم. جز این مواردی که گفته شد موارد بسیار دیگری وجود دارد که ممکن است در محیط یا وسایل ما بوی بد ایجاد کند.

چطور بوهای بد را از بین ببریم؟

رعایت بهداشت و پاکیزه‌ نگه داشتن محیط و وسایل

بخشی از بوهای بد به خاطر رعایت‌نکردن بهداشت به وجود می‌آیند. مثلاً کسی که با فاصله‌های زمانی زیاد به حمام می‌رود بوی بد می‌دهد. یا اگر مرتب به ماشین رسیدگی نشود و زباله‌ها و آلودگی‌های آن از بین نرود به مرور زمان بو می‌گیرد.

محیط هم همین‌طور؛ اگر نظافت رعایت نشود و زباله‌ها به‌موقع تخلیه نشوند، محیط بوی بد می‌گیرد.

استفاده از خوشبوکننده‌ها

برای ازبین‌بردن بوی بد محیط‌ و وسایل مختلف محصولات متنوعی در بازار وجود دارد.

در ادامه از انواع خوشبوکننده‌ها و کاربردهای آن‌ها می‌گوییم.

خوشبو کننده بدن

خوشبوکننده‌های بدن معمولاً از روغن‌های خوشبو و مواد آنتی‌باکتریال ساخته می‌شوند. وقتی ماده آلومینیوم به این مواد اضافه می‌شود، خوشبوکننده صرفاً خاصیت خوشبوکنندگی ندارد و تا حدی از تعریق هم جلوگیری می‌کند.

خوشبوکننده‌های بدن سه نوع دارند:

۱٫ دئودورانت

اسپری بدن یا دئودورانت نوعی از خوشبوکننده‌های بدن است که ماده اصلی تولید آن‌ها ادوتویلت است. معمولاً همان‌ نقطه‌ای که به آن اسپری می‌شود خوشبو می‌کنند.

۲٫ بادی ‌اسپلش

بادی‌اسپلش‌ها در شکل‌های مختلف ترکیبی از روغن‌های خوشبو (دوفاز)، براق (شاینی) و معمولی تولید می‌شوند. بادی‌اسپلش‌ها بیشتر از دئودورانت در بدن پخش می‌شوند و بوی خوش بیشتری ایجاد می‌کنند. چون مواد تشکیل‌دهندۀ آن‌ها با دئودورانت متفاوت است.

۳٫ لوسیون‌‎های خوشبوکننده

این خوشبوکننده‌ها برای افرادی طراحی شده که پوست خشک دارند. این لوسیون‌ها علاوه بر اینکه بوی خوش ایجاد می‌کنند پوست را مرطوب و باطراوت می‌کنند.

خوشبو کننده کفش

یکی دیگر از انواع خوشبوکننده‌ها که به تازگی وارد بازار شده خوشبو کننده کفش است. بوی کفش ممکن است موضوع بی‌اهمیتی به نظر بیاید اما با سلامت پا در ارتباط است.

گرما و رطوبتی که پا در کفش ایجاد می‌کند باعث بوی بد می‌شود. همچنین نوع کفش و جوراب و سلول‌های مرده پوست پا در ایجاد بوی بد مؤثرند.

خوشبوکننده‌های کفش با از بین‌بردن باکتری‌های موجود در کفش، آنرا ضدعفونی می‌کنند و از ایجاد بوی بد جلوگیری می‌کنند.

در انتخاب این محصول باید دقت داشته باشید که مواد موجود درآن عارضۀ جانبی نداشته باشد.

خوشبو کننده ماشین

همان‌طور که گفتیم عوامل مختلفی می‌توانند در ایجاد بوی بد در ماشین مؤثر باشند. تا آن‌جا که به پاکیزگی مربوط می‌شود، با رعایت بهداشت، مشکل حل می‌شود. اما ممکن است بعضی از بوهای نامطبوع در زمان طولانی در ماشین از بین نروند.

در این موقعیت از خوشبوکننده‌هایی استفاده کنید که با ایجاد بوی مطبوع در فضا کمک کنند. بوی مطبوع در ماشین در تمرکز شما در رانندگی تأثیر دارد.

خوشبو کننده هوا

خوشبوکننده‌های هوا از شناخته‌شده‌ترین خوشبوکننده‌ها هستند.

این خوشبوکننده‌‎ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

۱٫ خوشبوکننده‌های جامد (به شکل ژل یا مواد خوشبو کننده در بسته‌های متنوع)

۲٫ اسپری‌های ساده شبیه عطر و ادکلن

۳٫ خوشبوکننده‌های گازی با اسپری زمانبندی ‌شده و اتوماتیک

بعد از رعایت موارد بهداشتی در فضاهای مختلف و استفاده از تهویه مطبوع، می‌توان برای خوشبو کردن هوا از اسپری‌های خوشبو کننده استفاده کرد.

بهتر است از خوشبوکننده‌هایی استفاده کنیم که به جز خاصیت خوشبوکنندگی، خواص بهداشتی هم داشته باشند. بعضی از خوشبوکننده‌های هوا حاوی مواد ضدعفونی‌کننده هستند؛ ترکیباتی که آلودگی‌های هوا را از بین می‌برند.

استفاده از انواع خوشبوکننده‌ها در موقعیت‌های مختلف و برای وسایل مختلف، حس آرامش و زیبایی بیشتری به زندگی می‌بخشد.

برندهای بسیاری در زمینۀ تولید خوشبوکننده‌های متفاوت فعال هستند. هر روز محصولات جدیدی در این زمینه به بازار عرضه می‌شوند. ما در این زمینه استفاده از محصولات عطرینه را پیشنهاد می‌کنیم.

عطرینه با تولید خوشبوکننده‌های حاوی مواد ضدعفونی‌کننده کوشیده است محصولی فراتر از یک خوشبوکننده تولید کند.

محصولات عطرینه با تنوعی که دارند در همۀ موارد نیاز به خوشبوکننده، پاسخ‌گوی نیاز شما هستند.

عطرینه محصول تلاش تولیدکنندگان در شرکت پردیس هوا رایحه است. این شرکت کوشیده است با خلاقیت و کیفیت در تولید محصولات در خدمت به مشتری پیشگام باشد. عطرینه در این مسیر موفق شده است رضایت مشتری و افتخاراتی به دست بیارود.

با انتخاب عطرینه به عنوان یک محصول قابل اطمینان، به پاکیزی محیط و وسایل کمک می‌کنید.

خرید خوشبو کننده هوا عطرینه

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا