خوشبو کننده هوامقالات عمومی

بهترین راهکارها برای خوشبو کردن منزل

با استفاده از روش‌های ساده و بسیار ارزان قیمت، خوشبو کردن منزل خود را انجام دهید. فراموش نکنید که پوست میوه‌هایی ماند لیمو و پرتقال و همچنین میخک از بهترین خوشبو کننده‌ های منزل به حساب می‌آیند. البته وانیل در قسمت‌های مختلفی از منزل می‌تواند رایحه‌ی دلپذیری را به وجود آورد و یا اینکه گل‌های طبیعی در منزل نگهداری کنید تا همیشه یک رایحه‌ی دلپذیر را در خانه خود داشته باشید. از همه مهم‌تر زباله‌ها را سر وقت به بیرون از خانه انتقال دهید تا بوی بد در منزل شما ایجاد نشود. یخچال‌ها را مرتب بازرسی کنید؛ زیرا بیشترین عامل بوی نامطبوع در منزل یخچال‌ها هستند.

بهترین روش برای خوشبو کردن منزل

یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه، خوشبو کردن منزل با استفاده از موادی است که آلرژی زا نبوده و کاملا طبیعی هستند. معمولا در خانه‌ها بیشتر اوقات بوی یخچال، بوی سطل زباله، بوی دستشویی و همچنین بوهای نامطبوع دیگر، ناراحتی‌هایی را برای اعضای خانواده به وجود می‌آورند که ما در این جا چندین راهکار برای  خوشبو کردن منزل را به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

خوشبو کردن منزل با فر

همیشه بوی پخت نان و شیرینی می‌تواند رایحه‌ی دلپذیری برای شما باشد. پس در منزل این امکان وجود دارد تا شما یک خمیر ساده به همراه مقداری وانیل، دارچین و یا میخک تهیه کنید و آن را درون فر با حرارت ۲۰۰ درجه فارنهایت به مدت نیم ساعت قرار دهید و سعی کنید در حین پخت این خمیر در فر را باز نگه دارید تا بوی مطبوع و دل‌انگیز پخت شیرینی فضای خانه را پر کند.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

خوشبو سازی با دستمال های معطر

همیشه برای خوشبو کردن منزل لازم نیست که عطرهای شیمیایی را در هوا اسپری کرده و حساسیت‌هایی را به وجود آورید؛ بلکه می‌توانید دستمالی را به عطر دلخواه خود آغشته کرده و در قسمت‌های مختلف منزل مانند پشت پرده، زیر مبل، کشوی لباس‌ها، پشت پنجره‌ها، در گوشه‌ای از دستشویی و حمام و هر جای ممکنی قرار دهید تا بوی عطر در تمام فضای خانه پراکنده شود. البته اگر بوی وانیل را هم دوست دارید می‌توانید این کار را با ریختن مقداری وانیل درون یک ظرف کوچک انجام دهید و ظرف را در بخش‌های مختلفی از منزل قرار داده تا بوی خوبی در فضای اطراف شما پراکنده شود.

خوشبو کردن یخچال

چگونه یخچال را خوشبو کنیم

بیشتر اوقات بوی بد یخچال‌ها باعث ایجاد بوی نامطبوع در خانه می‌شوند؛ پس بهتر است استفاده از جوش شیرین را در یخچال فراموش نکنید. البته یک ترفند دیگر این است که پنبه‌ای را به عصاره‌ی لیمو و یا عصاره‌ی وانیل و یا هر عصاره‌ی دیگری که دوست دارید آغشته کنید، سپس پنبه را در قفسه‌های یخچال گذاشته تا در حین باز و بسته شدن در یخچال، بوی خوبی در فضای آشپزخانه و همچنین فضای پذیرایی پراکنده شود.

سال‌هاست که خانم‌ها برای برطرف کردن بوی بد یخچال از زغال استفاده می‌کنند، اما در واقع باید گفت زغال رایحه‌ای ندارد و تنها بوی نامطبوع یخچال را به خود می‌گیرد. یک راهکار دیگر برای خوشبو کردن فضای داخلی یخچال استفاده از نمک تصفیه شده می‌باشد. در واقع نمک می‌تواند هر گونه بویی را خنثی کرده و از پراکنده شدن بوی بد در یخچال جلوگیری کند. چنانچه با راهکارهای پیشنهاد شده، بوی تعفن یخچال از بین نرفت، راهکار آخر استفاده از آب گوجه فرنگی می‌باشد. به این صورت که دو عدد گوجه فرنگی را آب گرفته و درون ظرفی در یکی از قفسه‌های یخچال قرار دهید و مطمئن باشید که آب گوجه فرنگی هر گونه بوی ناخوشایند را به خود خواهد گرفت.

با پوست میوه ها خانه را خوشبو کنید

بدون شک پوست لیمو و پرتقال و برخی گیاهان مانند میخک و میوه به و آلبالو رایحه‌های خوشایندی دارند که اگر شما با مقداری آب پوست این میوه‌ها را بجوشانید خواهید توانست عطری از لیمو و یا پرتقال و هر بوی خوب دیگری را در فضای آشپزخانه و اتاق‌های پذیرایی و همچنین دیگر قسمت‌های منزل به وجود آورید. اگر بوی برگ اکالیپتوس را دوست دارید این کار را می‌توانید با جوشاندن اکالیپتوس هم انجام دهید. قرار دادن پوست میوه در کنار شومینه‌ها، شوفاژها و همچنین بخاری‌ها می‌تواند بوی خوبی را در فضای خانه پراکنده کند؛ زیرا رسیدن گرما به پوست میوه‌هایی مانند لیمو و پرتقال بیشتر عطر این میوه‌ها را در هوا پخش می‌کند.

با لامپ و کولر منزل را خوشبو کنید

یک ترفند عالی برای خوشبو کردن منزل استفاده از لامپ‌ها می‌باشد؛ به این صورت که ابتدا لامپ را خاموش کنید تا سرد شود سپس مقداری عصاره‌ی وانیل و یا هر عصاره‌ی دیگری را که دوست دارید روی سطح لامپ بمالید و بعد چراغ را روشن کنید. پس از چند دقیقه حس خواهید کرد که با گرم شدن لامپ بوی عطر درون فضا پراکنده خواهد شد. راهکار دیگر ریختن هر نوع عصاره‌ی میوه و عرق گل‌های متنوع مانند گلاب درون آب کولر می‌باشد، با انجام دادن این کار شما پس از روشن کردن کولر خواهید دید که بوی خوشایندی از دریچه‌های کولر در همه جای منزل پخش می‌شود.

خوشبو کردن تلفن

چگونه گوشی آیفون و تلفن را خوشبو کنیم

همیشه گوشی‌های آیفون و گوشی‌های تلفن منزل از جمله وسایلی هستند که به دلیل تماس با دهان افراد مختلف ممکن است بوی بدی را از خود در فضا پراکنده کنند. پس بهتر است ابتدا گوشی‌ها را با الکل صنعتی تمیز کرده سپس عطر دلخواه خود را به گوشی‌ها اسپری کنید تا همیشه از آیفون‌ها و گوشی‌های تلفن منزل بوی خوبی به مشام برسد. امروزه خوشبو کردن منزل با استفاده از دستگاه‌ های خوشبو کننده هوا، بوگیرهای خوش عطر و بو و بسیاری چراغ‌های عطری و… ممکن شده است؛ اما باز هم ترفندهای خانگی برای خوشبو کردن منزل می‌تواند یک هنر برای هر خانم به حساب آید.

چند ترفند برای خوشبو کردن منزل

گاهی اوقات بوی رنگ، بوی سیگار و حتی بوی برخی از عطرهای صنعتی باعث آزار شما در فضای منزل می‌شود پس برای برطرف کردن چنین بوهای ناخوشایندی به شما پیشنهاد می‌شود ظرفی از سرکه را در قسمت‌های مختلف منزل قرار دهید و یا اینکه در چند مکان از خانه شمع روشن کنید و در نهایت می‌توانید دو قاشق چای خوری جوش شیرین را درون دو پیمانه آب سرد بریزید و در قسمت‌های مختلف خانه اسپری کنید.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا