خوشبو کننده بدنمقالات عمومی

خوشبو کننده بدن ، راهکاری برای کاهش بوی بد بدن

کاملا واضح است که اگر مراقب بوی بدن‌مان نباشیم باعث اذیت و آزار دیگران خواهیم شد. همه‌ی ما ممکن است روز طولانی و پرکاری را پشت سر گذاشته باشیم و بدن‌مان بوی عرق گرفته باشد. این اتفاق برای همه می‌افتد و کاملا طبیعی است. اما آنچه غیر طبیعی است این است که برای رفع این بوی نامطبوع اقدام نکنیم و با این‌کار اطرافیان‌مان را فراری دهیم.

اما چه چیز باعث ایجاد بوی نامطبوع در بدن ما می‌شود؟ پاسخ این است که بوی بدن، در حقیقت، بوی باکتری‌هایی است که روی بدن‌مان رشد می‌کنند. موقعی که عرق می‌کنیم رشد این باکتری‌ها سریع‌تر می‌شود و بنابراین بوی نامطبوع بیشتری به‌وجود می‌آید. البته این چیز خیلی مهمی نیست که بخواهیم نگرانش شویم. این بخشی از طبیعت است. اما مشکل از جایی شروع می‌شود که این بوی نامطبوع باعث ناراحتی دیگران می‌گردد. حالا خوبی قضیه اینجاست که ما حداقل می‌توانیم بوی عرق بدن‌مان را تشخیص دهیم و برای رفع آن اقدام کنیم.

از کجا شروع کنیم؟

خب، حالا فعالیت زیادی داشته‌ایم و بدن‌مان عرق کرده. باید چکار کنیم؟ خب، باید با رعایت بهداشت شروع کرد. دوش و حمام بهترین راه‌حل برای رفع این مشکل است. البته، این گام اول است.

مطالعه این مطالب را هم پیشنهاد می‌کنیم:

گام دوم این است که توجه‌تان به وضعیتی که در آن قرار دارید باشد و از خوشبو کننده بدن ، متناسب با نوع فعالیت و آب‌وهوایی که در آن قرار دارید استفاده کنید. خوشبو کننده بدن باکتری‌هایی که بوی نامطبوع ایجاد می‌کنند را از بین می‌برد. بنابراین بهتر است حداقل یک‌بار در روز از این خوشبوکننده‌ها استفاده کنید.

اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید یا اینکه فعالیت بدنی‌ زیادی دارید، باید بیشتر حواس‌تان به بوی بدن‌تان باشد. در چنین شرایطی، بهتر است از خوشبو کننده بیشتر استفاده کنید.

همه ما باید همیشه حواس‌مان به صدای‌مان، لحن و ادبیات سخن گفتن‌مان، و نحوه‌ی ایستادن، راه رفتن، و رانندگی کردن‌مان باشد. بنابراین، بدیهی است که حواس‌مان باید به بوی بدن‌مان هم باشد.

معضل بوی سیگار

یک موضوعی که این روزها خیلی درباره‌اش بحث می‌شود، دود سیگار و خطرات آن برای سلامتی است. البته ما قصد نداریم در این مقاله درباره مضرات سیگار و فواید ترک آن صحبت کنیم. قطعا تا حالا افراد زیادی با اشخاص سیگاری درباره این موضوع صحبت کرده‌اند. چیزی که ما می‌خواهیم به افراد سیگاری بگوییم این است که مراقب باشید با بو و دود سیگارتان باعث اذیت و آزار دیگران نشوید.

احتمالا اگر بگوییم سیگار اصلا بوی خوبی ندارد، کسی با این حرف ما مخالفت نخواهد کرد. بوی سیگار وارد لباس، مو، فرش و تقریبا وارد همه چیز می‌شود. پس اگر می‌خواهید سیگار بکشید حواس‌تان به اطراف باشد تا به افراد و اجسام لطمه نزنید.

بهتر است افراد سیگاری در فضای بسته سیگار نکشند. فضای آزاد محل بهتری برای سیگار کشیدن است. می‌توانید یک لباس مخصوص سیگار هم داشته باشید و هر بار که سیگار می‌کشید آن را روی لباس‌های‌تان بپوشید تا دود سیگار کمتر به لباس‌تان برود. البته لباس مخصوص سیگارتان را هم زود به زود بشویید تا بوی سیگار در تار و پودش نشست نکند. پس از کشیدن سیگار نیز بلافاصله وارد فضای بسته نشوید. چند دقیقه در هوای آزاد بمانید تا اثر دود سیگار برود و بعد بیایید داخل. همچنین، ته‌سیگارتان را کامل خاموش کنید و آن را داخل سطل جداگانه‌ای بیندازید تا از انتشار بوی آن در محیط جلوگیری شود.

یک نکته دیگر. و این فقط شامل افراد سیگاری نمی‌شود. هر کس که نگران بوی بد دهان خود است می‌تواند این کار را انجام دهد: مسواک زدن. این کار هم برای بهداشت دهان و دندان مفید است و هم جلوی بوی بد دهان را می‌گیرد. می‌توانید در کنار مسواک، از دهان‌شویه نیز استفاده کنید. آب‌نبات‌های نعنایی و آدامس بدون قند هم برای وقت‌های که به مسواک و دهان‌شویه دسترسی ندارید مفید است.

استفاده از عطر و ادکلن

ما انسان‌ها قرن‌هاست که از عطر و ادکلن استفاده می‌کنیم. اما هدف اصلی از تولید این محصولات، پوشاندن بوی نامطبوع بدن بوده است. زیرا در گذشته دسترسی به آب و مواد شوینده و امکان استحمام به سادگی فراهم نبوده است. به همین خاطر، افراد سعی می‌کردند به‌طور موقت، تا وقتی که بتوانند بروند حمام، با استفاده از ادکلن جلوی بوی نامطبوع بدن‌شان را بگیرند و به نوعی روی آن سرپوش بگذارند. اما امروزه با گسترش شهرنشینی و توسعه زیرساخت‌های آن، مشکلات گذشته کمتر شده و ما به ندرت نیاز پیدا می‌کنیم بوی نامطبوع بدن‌مان را با عطر و ادکلن بپوشانیم. امروزه عطر و ادکلن برای این است که بدن‌مان خوشبو شود. برای این کار باید اول با استحمام، بوی نامطبوع را از بین ببریم تا بوی بدن خنثی شود. سپس از ادکلن استفاده کنیم. ترکیب عطر و ادکلن با بوی عرق فاجعه به بار می‌آورد و همه‌ی اطرافیان را فراری می‌دهد.

حالا که صبحت به عطر و ادکلن رسید، بد نیست به یک نکته دیگر هم اشاره کنیم: در استفاده از ادکلن به هیچ عنوان نباید زیاده‌روی کرد. درست است که ادکلن باعث خوشبویی و جذابیت بیشتر می‌شود و می‌توان در محل کار یا مهمانی‌ها از آن استفاده کرد، اما اگر زیاد عطر بزنید، بوی تند آن دیگران را اذیت خواهد کرد. بنابراین، یک رایحه ملایم کافی است و لازم نیست بوی عطرتان کل فضا را پر کند. اگر احساس کردید زیادی ادکلن زده‌اید از یک نفر که با صراحت به سوالات‌تان جواب می‌دهد بپرسید که آیا بوی ادکلن‌تان زیاد است یا نه. اگر گفت زیاد است، ناراحت نشوید. سعی کنید بوی عطرتان را کاهش دهید.

و جمله پایانی اینکه، همواره سعی کنیم حواس‌مان به خودمان و محیط اطراف‌مان باشد و با رعایت هنجارها، آداب معاشرت، بهداشت و نظافت، به خود و دیگران احترام بگذاریم.

امتیاز ۵ از ۵ – ۱ رای
spinner در حال ثبت رای

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا